Dovolená v ohrožení

12. července 2018 v 17:56 | MarijaKes |  Střípky ze života
aneb všechno zlé je k něčemu dobré.....někdy.

Protože na dovolené jezdíme ve vlastní režii, tedy přesněji, nevyužíváme cestovky, nemáme auto, jezdíme vlakem a autobusem, hledáme ubytování poblíž vlakového a autobusového nádraží. Nesedíme pak na zadku nebo neválíme se u vody (někdy rádi), ale podnikáme hvězdicové zájezdy za krásami blízkého i vzdáleného okolí.

Na mapy.cz si najdeme zajímavou lokalitu a hledáme penziony. Vybereme a oslovíme majitele. Tohle už hodně brzy, v lenu nebo únoru. To je všude volno. Zaplatíme část za ubytování a můžeme plánovat výlety, sestavovat itinerář.

Tak to bylo i letos jen s tím rozdílem, že jsem zaplatila plnou požadovanou taxu. Komunikace s milou paní, která měla ubytování na starosti byla vždy blesková. Apartmán s kuchyňkou a příslušenstvím bude připraven dle našeho přání, funguje i bezdrátové připojení k internetu. Řeknete si, že bez toho internetu nevydržíme? My bychom i vydrželi, ale někdy je potřeba ověřit jízdní řád nebo změnit výlet podle počasí a informace pak mají cenu zlata.....

Ubytování máme, nyní vyhledat výlety, k nim jízdní řády, najít stravovací možnosti, připravit náhradní program pro nepřízeň počasí, vytisknout mapy a plány......to dá dost práce. Už mám vše hotovo a nyní už jen ověřit platnost rezervace.....Ano vše je v pořádku a pokoj pro nás je rezervovaný.

Za dva dny e-mail od majitele ubytovacího zařízení, že rezervaci ruší a jako důvod uvedl, že je nutná naléhavá rekonstrukce budovy. Nabízí náhradní ubytování v jiném městě.
Nic víc. Zvedám telefón a teprve nyní mi je sděleno, o který konkrétní penzion se jedná a dumám, jestli se tam dostaneme. Pokud bychom s tím nesouhlasili, vrátí nám peníze v plné výši. Ale já nechci peníze, chci si někam zajet, nechci sedět doma. Řeknete si, no bóže, hlavně, že náhradní ubytování je. Tak budeme bydlet v jiném městě. Nebyl by to problém pro toho, kdo jede autem a je vlastně mobilní, kdykoli si vzpomene.

Polil mne studený pot a přiznám se, že jsem sprostě nadávala, protože termín dovolené se blíží a já nyní musím přepracovat všechny výlety, znova zjistit, zda se nyní dostaneme kam jsme chtěli, zda nepojedeme na jiné výlety. Znova mapy, jízdní řády, plánky, informace.......Ještě, že máme ten internet. Naštěstí se dostaneme i na již předem zaplacený projekt, který jsem zaplatila jakmile jsem se dověděla, že rezervaci máme v pořádku. Tedy dva dny před onou změnou.....

Už jsem trochu v klidu, snad to nakonec bude lepší, protože město, kam zamíříme je hezčí a spojení veřejnou dopravou snad bude dokonce dostupnější na některá vzdálenější místa.
Jak jsme se měli se možná dovíte na mém cestovatelském blogu, ale to až za pár měsíců. Protože nyní právě píšu teprve cestopis z loňské dovolené........:-D No jo, vždycky si přivezu hromadu fotek a pak se v tom plácám.........

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Evina Evina | E-mail | 12. července 2018 v 19:02 | Reagovat

Držím palce,ať se všechno v dobré obrátí.
Přeji pěkný podvečer :-)

2 Libby Libby | E-mail | Web | 13. července 2018 v 12:27 | Reagovat

Moc Tě nepotěšili, ale třeba to v jiném penzionu bude ještě lepší :-) Ať to vyjde a jste z dovolenou spokojeni :-)

3 MarijaKes MarijaKes | Web | 13. července 2018 v 12:40 | Reagovat

[2]: Ono je to jen ubytovna a jak jsem se dívala na recenze, tak nic moc, má to ten samý majitel jako to předešlé. Nejvíc mne v recenzi udivilo a také to tak měli na fotce, že jsou dva pokoje s cizími lidmi oddělené jen zamčenými prosklenými dveřmi a před nimi je daná postel. Hned jsem psala, že tohle nepřipustím a slíbili mi, že budeme mít pokoj se soukromím. Proto jsem trochu v rozpacích a moc zvědavá. My ale chodíme ven i za deště, tak na nějaké to přespání snad přežijeme, ale aby mě někdo pozoroval za dveřmi? Bude to teda překvápko. ;-)

4 MarijaKes MarijaKes | Web | 13. července 2018 v 12:41 | Reagovat

[1]: Děkuji Evi. Vzalo mi to trochu chuti, ale už jsem se vzpamatovala a doufám, že to nakonec bude dobré. :-)

5 Evina Evina | E-mail | 13. července 2018 v 13:45 | Reagovat

[4]: Asi nebrat!!!My jsme se taky nechali oklamat(ve Zlíně)sliby přes telefon.Už jsme tam víckrát nenocovali.Ještě dnes se mi děti smějí,že jezdíme do hodinového hotelu:-! O_O :-x

6 MarijaKes MarijaKes | Web | 13. července 2018 v 13:49 | Reagovat

[5]: Evi, snad to dobře dopadne, je to uvedené i na turistika.cz jako ubytování. No pokud to bude špatné, tak se seberem a pojedeme domů, ale nebudu to vzdávat předem. Nějaké dobrodružství musíme podstoupit. :D

7 Iva Iva | E-mail | Web | 15. července 2018 v 13:44 | Reagovat

Maruško, držím palce, ať je to v pohodě. Hlavně se těším na krásné fotky z vaší cestovatelské dovolené. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.