Podivné účetnictví

3. května 2016 v 16:37 | MarijaKes |  Střípky ze života
Nedávno jsem obdržela objednaný balíček se spodním prádlem od firmy Astratex. Na jejich stránkách jsem si mohla nechat ověřit přesnou velikost. To je super. Ale jeden kousek jiného střihu mi neseděl a tak jsem využila možnosti on-line vrácení nebo výměny. To bylo úplně nej-nejlepší, protože jsem na formuláři zaškrtla, které zboží chci vyměnit, které si nechám a které mají poslat za to vrácené. Vracela jsem zboží za 547,- Kč a objednala náhradní kus za 539,- Kč. E-mailem přišel nový souhrný doklad s tím, že úhrada číní -8,- Kč. Hned poté jsem e-mailem obdržela vyplněnou průvodku v několika variantách a štítek ČP, který jsem měla nalepit na vracený balíček. Z toho vyplývalo, že poštovné hradí adresát. Jakmile firma dostane vrácené zboží, okamžitě pošle požadovaný náhradní kus a opět nebudu platit poštovné. To jsem udělala, přišlo mi to jako velmi vstřícné pohodlné a hlavně zdarma. Pokud bych zboží jen vracela, byl by způsob vrácení stejný a jen by se uvedl účet pro zaslání vrácených peněz nebo by je jinak poslali složenkou. Já jsem č. účtu uvedla.

28. 4. jsem balíček odeslala a čekala. Včera mi přišel e-mail s tím, že balíček dorazil a "reklamace" se vyřizuje. Okamažitě po tomto e-mailu dorazil další s uvedenými kontaktními údaji, tedy bankovním spojením nutným k provední platby a poučení, že balíček s náhradním zbožím mi bude odeslán, jakmile moje platba bude na jejich účtu.


To mě dostalo. Pobavilo mne toto podivné účetnictví a na jejich dopis, který začínal oslovením dobrý den, jsem odpověděla:
"Dobrý den, děláte si ze mne dobrý den? Jestli ne, tak mi prosím napište podrobný návod pro blbce, jak mám na váš účet odeslat mínusovou částku."

Samozřejmě, že mne to pobavilo, ale také naštvalo, protože jsem si představila, že někde ve firmě se opravdu bude čekat na platbu s mým variabilním symbolem a zboží už neuvidím. Proto jsem dnes telefonicky poprosila o prověření výměnného listu a byla jsem ubezpečena, že balíček se již odesílá a vlastně se za chybu ani neomluvili.

A tak nevím, zda jsem neměla oželet ten balíček a raději vícekrát, třeba i pravidelně nezasílat na účet astratexu mínusové částky. :-D No ale návod jak na to nepřišel, tak ať pošlou balíček. :)


 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Hanka Hanka | E-mail | Web | 3. května 2016 v 17:17 | Reagovat

To je docela zábavné, pokud se to ovšem týká někoho jiného, Majko.
Nás to účetnictví a papírování jednou zničí! ???
Podobný účetní problém jsme řešili s kabelovkou.
Byl to doslova horor a trval půl roku.
Doufám, že tvoje reklamace bude vyřízena k tvé spokojenosti! :-)

2 Elis Elis | Web | 5. května 2016 v 17:49 | Reagovat

Ráda objednávám po internetu, zatím bez problémů a tvůj případ mě pobavil, je vidět že se vše může zvrtnout do absurdity... :-D

3 Sugr Sugr | E-mail | Web | 8. května 2016 v 20:05 | Reagovat

Skutečně podivné účetnictví! :-)

4 Ji Hei - Fotografie Ji Hei - Fotografie | E-mail | Web | 16. května 2016 v 18:36 | Reagovat

:-)))) to je síla :). Já kolikrát vidím na netu tak krásné oblečení, prádlo, atd, ale bojím se to z netu objednat, že netrefím velikost a budu to posílat zpátky. Ale když vidím, že je možné se u toho takhle pobavit, tak to asi taky někdy zkusím! :))

5 MarijaKes MarijaKes | Web | 20. května 2016 v 7:49 | Reagovat

[1]: Všechno dobře dopadlo, jen reaguji až nyní. je fakt, že mi těch 8 Kč nevrátili, ale to je OK, stejně bych musela platiti za účetní položku. :-)

6 MarijaKes MarijaKes | Web | 20. května 2016 v 7:58 | Reagovat

[2]: Já nakupuju všechno na internetu, tedy kromě potravin. Ale už jsem se spletla v jednom obchodě a od té doby čtu u méně známých firem i recenze nebo spíše diskuze o firmě. Recenze na Heuréce jsou zkreslené. Například firma Zlatý důl pana Vacka prodává použité zboží, což poznáte už na balení až přijde. Je sice levnější, ale prodává věci z bazaru jako originální. Po vrácení balíku se už neozývá, peníze nevrací, nereaguje na e-maily. Až jsem mu pohrozila ČOI, tak teprve po několika měsících poslal peníze. Zatím jsem všechno vyřídila a škodná jsem nebyla, spíš je to jen taková ojedinělá nepříjemnost. Jinak vždy vše ke spokojenosti. A PPL už mě zná, jezdí sem stejný řidič. Jo vlastně ještě jednou jsem měla při koupi kousku nábytku problém. Zaplatila jsem předem, zboží stále nešlo, prý se vyrábí a dodavatel zatím nedodal, bla bla a když konečně přišlo, tak po mně chtěl dopravce peníze. Neměl čas čekat na vyřízení telefonátu a tak jsem řekla ať si to odveze, že já dvakrát platit nebudu. Majitelka obchodu si ode mne vyslechla své a slibovala termíny, které nedodržela. Pak jsem se tak nasrala s odpuštěním, že nakonec přijel skladník sám a dokonce v sobotu. :D

7 MarijaKes MarijaKes | Web | 20. května 2016 v 8:00 | Reagovat

[3]: Legrační pak byla ještě dohra. Na mobilní verzi jsem se mrkla přes servis 24 na účet a tam byla položka -8,- Kč, ale nebyl uveden účet, kam šla. Tak jsem se naštvala, že mi těch 8,- Kč snad odečetli z mého účtu, ale pak jsem zjistila, že to byla položka spořitelny za služby. :D

8 MarijaKes MarijaKes | Web | 20. května 2016 v 8:06 | Reagovat

[4]: Každý e-shop má u oblečení i možnost ověření velikostí a jelikož míry ještě nejsou všechno, je možné zboží vrátit. Samozřejmě je lepší, když se jedná o známou firmu. Mně se dost mění postava a s prádlem jsem měla problém a nesnáším, když v obchodě kolem mě poskakuje prodavačka dychtivá prodat a tak jen chválí, jak mi něco sluší a nedbá na to, že já sama se v tom necítím. S prádlem mi tedy nepomáhá, ale do kabinky huláká, tak co, dobré, nebo tu mám ještě tohle a támhleto a podává mi přes závěs třeba podprsenky a tak celý obchod ví, co kupuju. Navíc to převlíkání v kabinkách není moje hobby, spíš naopak. Je fakt, že když mi něco padne do oka, tak jdu zkusit, ale já už toho oblečení tolik nepotřebuju, když už nechodím do práce. Takže internet to jistí. :-)

9 Hanka Hanka | E-mail | Web | 20. května 2016 v 15:13 | Reagovat

[5]: Aspoň že tak, Maru. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama